Main | Wednesday, December 29, 2010

Another Anti-Gay Gaffe By The BBC

Pink News reports that as part of the BBC's story on the birth of Elton John's son, the network took an "opposing view" from a Christianist who has publicly endorsed Uganda's plan to execute homosexuals.
With the introduction “not everyone is pleased to see such a high profile same sex couple start to raise a surrogate child”, Mr Mzimba proceeded to interview Stephen Green, of right-wing group Christian Voice, without any warning that he is someone who has in the past supported the death penalty for gay men. In an interview that was visibly edited together, Mr Green told the BBC: “This isn’t just a designer baby for Sir Elton John, this is a designer accessory… [cut] Now it seems like money can buy him anything, and so he has entered into this peculiar arrangement…[cut] The baby is a product of it. A baby needs a mother and it seems an act of pure selfishness to deprive a baby of a mother.”
Amazingly, the BBC even managed to overlook Green's lawsuit against them for their airing of Jerry Springer: The Opera, which Green said was blasphemous for implying that Jesus was gay.

Pink News editorializes:

Given that little more than a year ago, the BBC Trust ruled that the BBC “reinforced homophobic stereotypes”, the broadcast yesterday is all the more shocking. The BBC needs to seriously reconsider not just who it interviews for stories relating to homosexuality but also reconsider its whole approach to how it covers the lives of millions of LGBT people, who themselves have no choice but to pay the television license fee.

RELATED: Last year the BBC earned international scorn for publishing a web survey that asked "Should Gays Be Executed?" The poll was yanked within hours and was followed with an "oopsie" apology from the network's ombudsman.

Labels: , , , , ,

comments powered by Disqus